Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi Mayıs ayı toplantısı Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey başkanlığında gerçekleştirildi.
Toplantıya, tüm ilçe belediye başkanları ve meclis üyeleri katılım sağladı.
500 LİTRE SU ÜCRETSİZ!
Toplantıda, Plan ve Bütçe Komisyonu'nun sunduğu meskenlerde kullanılan suyun 500 litresinin insani su hakkı olarak vatandaşlara ücretsiz verilmesi raporu oy birliğiyle onaylanırken, meclis tarafından oy birliği ile onaylanan diğer madde ise; görevi başında vefat eden büyükşehir belediyesi personeline yakınları tarafından talep edilmesi halinde ücretsiz defin işlemi yapılması.
BURSA’YA YENİ METRO İSMİ!
Mecliste, metrolarda isim değişikliği için Ulaşım Komisyonu tarafından sunulan iki rapor oy birliği ile kabul edildi.
‘Bu maddelerin ilki; Bursaray üzerinde bulunan 'Gökdere Metro İstasyonu'nun, 'Yıldırım Külliyesi - Elmasbahçeler Metro İstasyonu' olarak değişmesi, ikinci madde ise Yıldırım / Davutdede, Duaçınarı ve 152 Evler Metro İstasyonları isimlerinin yanına 'Vişne Ticaret Bölgesi' ibaresinin eklenmesi.’Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, meclis toplantısında gündeme getirilen Batı Bölgesi Katı Atık Entegre Tesisi Projesi hakkında konuştu. Kayapa’da düşünülen yerin doğru olmadığını söyleyen Başkan Bozbey, "Çalışmalarımızı bilimsel veriler ışığında yürüteceğiz. Hiç merak etmeyin. Hamitler'i tamamen yeşil bir görüntüye kavuşturacağız” dedi.
Şehrin batı bölgesinde daha önceki yönetim tarafından planlanan Katı Atık Entegre Tesisi Projesi hakkındaki bir soru üzerine açıklamalarda bulunan Başkan Mustafa Bozbey, tesisin yerinin doğru olmadığını söyledi. Geçmiş dönemde akademik odaların da konuyu yargıda taşıdığını ancak sürecin devam ettirildiğini belirten Başkan Bozbey, "Raporu hazırlayan hocalarımızla da görüştüm. Aslında Kayapa'daki bölgenin aksine başka bir bölgenin önerildiğini dile getirdiler. Fakat ısrar sonucu Kayapa'da karar kılındığını ifade ettiler. Göreve geldiğimizde konuyla ilgili görevlendirmeleri yapıp hocalarımızla tekrar konuştuk. Yerin doğru olmayacağını yinelediler. Hemen çalışmalara başladık ve belirlenen bölgede olamayacağına kararına vardık. Projeye o bölgedeki köylülerimiz ve mahalle halkı da karşı çıktı. Hamitler'deki depolama alanının konutlar tarafında kalan kısmının da üzeri kapatıldı. Hiç merak etmeyin. Hamitler'i tamamen yeşil bir görüntüye kavuşturacağız. Bilimsel verilere riayet etmeliyiz. Çalışmalarımızı bilimsel veriler ışığında yürüteceğiz" dedi.
Mecliste ayrıca görevi başında vefat eden tüm Büyükşehir, ilçe belediyeleri ve BUSKİ personellerinin, yakınları tarafından talep edilmesi halinde defin yerinin ücretsiz temin edilmesi önerisi oybirliği ile kabul edildi.
Toplantıya, tüm ilçe belediye başkanları ve meclis üyeleri katılım sağladı.
500 LİTRE SU ÜCRETSİZ!Toplantıda, Plan ve Bütçe Komisyonu'nun sunduğu meskenlerde kullanılan suyun 500 litresinin insani su hakkı olarak vatandaşlara ücretsiz verilmesi raporu oy birliğiyle onaylanırken, meclis tarafından oy birliği ile onaylanan diğer madde ise; görevi başında vefat eden büyükşehir belediyesi personeline yakınları tarafından talep edilmesi halinde ücretsiz defin işlemi yapılması.
BURSA’YA YENİ METRO İSMİ!Mecliste, metrolarda isim değişikliği için Ulaşım Komisyonu tarafından sunulan iki rapor oy birliği ile kabul edildi.
‘Bu maddelerin ilki; Bursaray üzerinde bulunan 'Gökdere Metro İstasyonu'nun, 'Yıldırım Külliyesi - Elmasbahçeler Metro İstasyonu' olarak değişmesi, ikinci madde ise Yıldırım / Davutdede, Duaçınarı ve 152 Evler Metro İstasyonları isimlerinin yanına 'Vişne Ticaret Bölgesi' ibaresinin eklenmesi.’Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, meclis toplantısında gündeme getirilen Batı Bölgesi Katı Atık Entegre Tesisi Projesi hakkında konuştu. Kayapa’da düşünülen yerin doğru olmadığını söyleyen Başkan Bozbey, "Çalışmalarımızı bilimsel veriler ışığında yürüteceğiz. Hiç merak etmeyin. Hamitler'i tamamen yeşil bir görüntüye kavuşturacağız” dedi.
Şehrin batı bölgesinde daha önceki yönetim tarafından planlanan Katı Atık Entegre Tesisi Projesi hakkındaki bir soru üzerine açıklamalarda bulunan Başkan Mustafa Bozbey, tesisin yerinin doğru olmadığını söyledi. Geçmiş dönemde akademik odaların da konuyu yargıda taşıdığını ancak sürecin devam ettirildiğini belirten Başkan Bozbey, "Raporu hazırlayan hocalarımızla da görüştüm. Aslında Kayapa'daki bölgenin aksine başka bir bölgenin önerildiğini dile getirdiler. Fakat ısrar sonucu Kayapa'da karar kılındığını ifade ettiler. Göreve geldiğimizde konuyla ilgili görevlendirmeleri yapıp hocalarımızla tekrar konuştuk. Yerin doğru olmayacağını yinelediler. Hemen çalışmalara başladık ve belirlenen bölgede olamayacağına kararına vardık. Projeye o bölgedeki köylülerimiz ve mahalle halkı da karşı çıktı. Hamitler'deki depolama alanının konutlar tarafında kalan kısmının da üzeri kapatıldı. Hiç merak etmeyin. Hamitler'i tamamen yeşil bir görüntüye kavuşturacağız. Bilimsel verilere riayet etmeliyiz. Çalışmalarımızı bilimsel veriler ışığında yürüteceğiz" dedi.
Mecliste ayrıca görevi başında vefat eden tüm Büyükşehir, ilçe belediyeleri ve BUSKİ personellerinin, yakınları tarafından talep edilmesi halinde defin yerinin ücretsiz temin edilmesi önerisi oybirliği ile kabul edildi.








